Newark-Boston-Detroit-New Haven

Okej så alla dagar hittills har varit fulla av aktiviteter, antingen träffa släktingar, åka och bada, handla eller shoppa. Så jag har inte haft tid att skriva så mycket men jag ska försöka uppdatera så ofta jag har tid.

Men jag var riktigt nervös över att flyga själv till Detroit men eftersom jag skulle flyga med en dansk tjej till Boston var det bara en liten del av resan som jag skulle klara av själv och det gick bra. När jag väl kom fram stod min värdfamilj och väntade på mig med en skylt och ballonger vilket gjorde att jag kände mig jättevälkommen till familjen. Eftersom ingen av oss hade ätit på ett tag tog de mig till en avd eras favorit resturanger California Pizza Kitchen för att äta. Sedan åkte vi hem och Avie, min värdsyster, visade mig runt i huset, jag gav dem lite presenter, jag fick lite presenter och sedan gick vi och la oss eftersom klockan var typ nästan 12.

Dagen efter, torsdagen, tog vi det väldigt lugnt på morgonen, vi åkte och handlade och när vi kom hem fick jag min första hemlagade middag vilket var regnbågsöring och ungsbakad potatis och det var riktigt gott. Redan den kvällen hade jag den första cheerleading träningen som var förvånansvärt rolig och jag lärde mig att gå ner i brygga från stående på den träningen så det var en överraskning. Efter träningen åkte vi till min värdmormor och hämtade mina värdsyskon åt våfflor eftersom de hade suttit barnvakt åt dem.

Fredagen kommer jag inte riktigt ihåg vad vi gjorde förutom att vi gick och såg en pjäs som Avie var med i, 101 damlatiner. Den var riktigt rolig men det var extremt varmt i idrottssalen vi satt i men pjäsen var bara 40 min så man kunde stå ut. Efter pjäsen åkte vi till Frosty Queen som är familjens favorit glassplats och åt glass.

På lördagen hade jag först en car wash med cheer teamet och därifrån åkte vi och hämtade en cykel som jag kommer använda under året innan vi såg pjäsen en gång till. Där träffade vi även Alma, en tysk tjej som också ska vara utbytesstudent och som bara bor några hus bort från mig. Efter pjäsen åkte vi till Aunt Karen som precis flyttat och kollade på deras nya hus där vi också åt middag. När vi kom hem på kvällen gjorde vi The Icebucket Challenge, hela familjen, alla sex.

Dag 3 i NYC

Det här var sista dagen före avresedagen och den spenderade vi på Six Flags i New Jersey. För er som inte vet är Six Flags nöjesfält, typ Liseberg x 100. Nöjesfälten är riktigt populära och därför var det även väldigt långa köer vilket gjorde att vi bara hann åka 4 grejer men det var fortfarande värt det. Vi åkte i alla fall väldigt tidigt från hotellet för att hinna fram till öppnignen, först åkte jag, Olivia, Tess, Jakob, Erica och Åse ett fritt fall som är högre än Atmosfear på Liseberg. Utsikten från toppen var jättevacker men fallet ner kändes som om det aldrig skulle ta slut, den kallades "Drop of Dome".  Sedan stallde jag, Tess och Jakob i kö för att åka en berg-o-dalbana som var en av världens snabbaste, den åka från 0 till 135 mph på 3,5 sekunder, det var så snabbt att jag inte ens kunde skrika. När den väl fått upp farten åker den rakt upp för att sen åka rakt ner igen. Den var riktigt häftig men väldigt läskig. Efter det åt vi lunch, jag och Tess åt varsin kyckling wrap och Jakob åt en hamburgare, och sedan gick vi vidare till en Balder liknande bana, dock var den typ 3 gånger större och roligare. Det var den roligaste på hela dagen enligt mig ochh Tess. Den sista vi åkte var Flume Ride, den var väldigt lik den på Liseberg men riktigt rolig. Efter det var det dags att mötas utanför entrén för att åka hem igen, problemet var att Olivia och Egil hade glömt sina väskor inne i parken och jag var den ända som tagit stämpel för att kunnna komma in i parken igen (gjorde det mest för skojs skull) så jag var tvungen att efter gått omkring på Six Flags en hel dag springa genom hela nöjesparken för att hämta deras väskor och sedan springa tillbaka för att hinna med bussen, annars hade jag behövt åka taxi hem och det hade blivit svindyrt. Som tur va hann jag men jag var riktigt tröt efter den dagen.

När vi kom tillbaka till hotellet köpte jag och Tess pizza och cheesesticks till middag och tog det lugnt på hotellrummet eftersom det var sista kvällen, vi packade även ner allt i väskorna och sden gick vi och la oss.

Dag 2 i NYC

Den andra dagen i NYC var dagen vi fick göra vad vi ville. Vi blev avsläppta av bussen vid Rockafeller center och jag, Olivia, Tess och Jakob åkte upp till Top of The Rock (toppen av ett av husen vid Rockafeller center). Utsikten från toppen var hur vacker som helst, på ena sidan kunde man se ut över Central Park och Upper East Manhattan och på andra sidan Empire State building och massor av andra skyskrapor. Efter det gick vi och kollade i affärer på Fifth Avenue påväg mot Central Park där vi skulle ta en promenad och sedan ville jag och Olivia gå till Empire Hotell (ni som sett Gossip girl vet att det är hotellet Chuck äger). Vi skulle sedan möta upp Tess och Jakob igen men vi hittade aldrig till mötesplatsen så 20 minuter efter att skulle träffats slutade vi leta och gick och åt lunch istället. Efter lunchen gick vi längs hela Sixth Avenue från Central Park till Victoria's Secret vilket var jättelångt. Efter det gick vi även till Macy's och Forever 21 innan vi skulle ta bussen tillbaka till Newark. På kvällen satt jag, några svenska och några norska studenter och snackade till ganska sent innan vi tillslut gick och la oss.