Mexico, del 2

På Fredagen den 13:de (!!) så tog vi bussen ner till en hamn i Cancun och där gick vi ombord på ett piratskepp. Jag var lite skeptisk i början om jag skulle gilla det men jag visste att pojkarna i alla fall skulle ha en rolig dag. Det började med att vi blev tilldelade en personlig pirat som under dagen skulle se till att vi var nöjda, han kom med drinkar, snacks och annat så att vi mådde bra. Vi började med att äta frukost på båten, sedan hade de en kort show/presentation av dem själva och om vad som skulle hända under dagen. Efter ungefär en halvtimme stannade båten och vi gick ombord på en midre båt för att åka och snorkla. Även om det var ganska vågit i vattnet var det jätteroligt. Efter att vi snorklade åkte vi till deras privata strand där vi spenderade några timmar. Barnen gjorde en skattjakt, vi spelade lite fotboll, gick till ett sköldpaddsakvarium, och hade vattenkrig. När vi gick på båten igen åt vi lunch och sedan hade de några aktiviteter (tex armbrytning som jag van!!) och sen hade de en piratshow för oss. Allting avslutades med att vatten-party, den sprutade vatten från havet som regn och alla dansade och njöt av det underbara vädret.
 
På lördagen var det allahjärtans-dag och den spederades som vanligt vid poolen. Det ända som var annorlunda var att att det fanns folk som förnyade sina bröllopslöften på stranden. På kvällen åt vi en snabb och lite kaotisk middag hela familjen. Det som var kaotiskt var att båda pojkarna lyckades spilla sina glas med läsk på bordet:) Efter att vi ätit satt jag barnvakt åt barnen i en dryg timme så att Megan och Sean kunde äta middag själva (det var även deras bröllopsdag). Efter deras middag gick vi till hotellets teater och såg en Glee shown. Vi avslutade dagen med att gå till karaokebaren och sjöng en stund.
 
Södagen var sista dagen där som vi kunde göra saker så den spenderades såklart vid poolen och jag blev även tvingad till att ta en kort salsa lektion som faktiskt var ganska rolig. På kvällen åt vi middag med en fjärde familj (vi lärde känna dem under resan) och det var nog den roligaste middagen på hela resan. Efter middagen spelade vi en runda minigolf innan vi gick tillabaka till rummet för att packa. På Måndagen ar det dags att åka hem, jag var inte glad att jag var tvungen att åka hem utan hade hellre stannat där. Allting gick bra tills vi skulle hämta bagaget efter att planet landat, vi väntade i en timme innan vi lyckades få bagaget och kunde åka hem. Den veckan hade vi bara skola i en dag pga av de kalla temperaturerna så vi kunde lika gärna stannat i MExico en vecka till... 
 
 Lite bilder från dagen med piraterna
 
 
Sean testade min tröja :)
 
På allahjärtans-dag var det par som förnyade sina bröllopslöften
 
Lite andra bilder från allahjärtans-dag
 
Från en av aktiviteterna de anordnade
 
Bilder från sista middagen
 
Sista bilderna från Mexico:( 

Kommentarer:

1 äiti ja Isä:

Teillä taisi olla todella hauska loma.

Kommentera här: