Detroit Red Wings

På lördag förmiddag kom två kompisar, Natalie och Sabrina, över eftersom de skulle följa med oss till Detroit och kolla på hockey. Vi hade ett litet julklappsbyte , bättre sent än aldrig eller hur? Och då fick jag ett gossedjur från Hitta Nemo, som också är en utbytesstudent. Vi åkte direkt till Joe Louis Arena vilket är Detroit Red Wings hemma arena där Noah först skulle spela. Jag har nog aldrig sett honom så taggad och exalterad för någonting, de fick till och med använda samma omklädningsrum som Detroit Red Wings(!!). Jag var också riktigt taggad eftersom det finns så många svenska spelare i laget. Tyvärr vann inte Noah sin match men han vara inte allt för deppig över det. Efter matchen fick vi skynda oss till hotellet, de parkerade vår bil och bar upp våra väskor på rummet, och från hotellet gick vi till Greek Town för att äta på en Barbecue resturang som heter Red Smoke. Jag beställde Spare ribs och det var gudomligt gott!! Till det fick jag en majsbröds muffin och coleslaw som också var riktigt gott. Efter maten tog vi en Uber (en sorts taxi) tillbaka till arenan för att se Detroit Red Wings spela mot Nashville Predators (som för övrigt låg på andra plats i serien). Matchen var riktigt bra och vi vann med 5-2, och jag köpte också en Red Wings t-shirt med #55 Kronwall på ryggen. Efter matchen gick vi tillbaka till hotellet längs vattnet. Det var riktigt vackert eftersom Kanada ligger på andra sidan, även utsikten från hotellrummet var jättehäftig. Vi beställde lite mat till rummen och gick och la oss ganska snabbt efter det eftersom det varit en lång dag. På morgonen efter åt vi en jättegod frukost och åkte hemåt igen vid 10-tiden då Noah skulle ha en till hockeymatch vid 11 och Ian skulle på en födelsedagsfest. Men jag hade en underbar helg med mina kompisar och kunde inte haft det bättre.
 
 
 

Kommentera här: