Gott och blandat

Just nu kretsar nästa allt runt fotboll hör i USA. 3 matcher och 2 träningar i veckan ger mig inte mycket tid till annat med jag klagar inte! Men förra helgen (lördagen 25 april) åkte vi till down town Detroit för att hjälpa till att dela ut mat och kläder till hemlösa. Vår granne har en egen välgörenhetsorganisation som heter "Super Ewan". Han är en 8 år gammal pojke som ville hjälpa människor, det gick så långt att presidenten hörde talad om honom och Ewan och hand föräldrar blev inbjudna till Vita Huset och fick träffa Obama. Det var riktigt kul att få hjälpa till och se hur uppskattat vad vi gjorde va. 







I Måndags var det dags för fotbollsmatch igen. Den matchen gjorde jag också mina första mål!! Jag gjorde 2 mål och var målvakt andra halvleken. Matchen slutade 4-0 till oss och jag tror inte jag varit så glad efter en match på länge!!

Tisdagen var en ganska stressig dag. Först skola, direkt efter skolan tog vi bilder med fotbollslaget, efter bilderna var jag tvungen att hoppa över träningen eftersom jag skulle på en konsert!! Jag, Alma, Avie, Alayna (avies kompis), Sarah (en annan utbytesstudent), Megan, och Mandy (megans kompis) åkte 30 minuter till Royal Oak för att ser Milky Chance (ett tyskt band) och konserten var riktigt bra!! Vi åkte limousin (!!!) dit och kvällen var helt underbar! 

Dagen efter konserten var jag riktigt trött eftersom jag bara sov i 4 timmar men det var värt det. Eftersom det var onsdag var det dags för match igen, jag spelade inte men det var nog den sämsta matchen vin spelat. Vi hade övertaget hela matchen, den fick ett mål på en straff annars hade de inga målchanser men ingen i vårt lag sköt. Med 3 minuter kvar gjorde Hunter mål och matchen blev lika 1-1. På fredag har vi en riktigt viktig match så vi får ladda om och spelat bättre då.

Kommentera här: