Fotboll!!

Äntligen har fotbollssäsongen börjat!! Vi började med konditionsträning redan o januari men nu får vi äntligen börja träna med fotbollar. Här i USA är de väldigt strikta med deras regler för sporter så om vi hade börjat träna med fotbollar innan i måndags denna veckan kunde vi blivit avstängda och inte fått spela fotboll den här säsongen.

Dock så kunde träningarna börjat bättre. På redan andra träningen lyckades jag snubbla och dyka rakt ner i golvet och smälla i armbågen, höften och knät. Nu är hela mitt knät blåslagen, armbågen svullen och höften öm. På träningen dagen efter blev jag tacklad fick ett brännsår (från golvet) på andra knät och slog i samma armbåge igen så, för att göra allt lite bättre så är jag också förkyld. Just nu gör det ont när jag rör på mig med det lär väl bli bättre om några dagar. 

En positiv nyhet är att skolans  basketboll team vann alla sina matcher i sin division och spelar alltså nu mot andra lag som vunnit sina divisioner, om vi har riktigt tur kan vi blivit av de bästa lagen i Michigan. Tyvärr har jag inte kunnat gå på de senaste matcherna pga fotbollsträningar.

Kommentarer:

1 äiti ja Isä:

Det är dags att börja samla frimärken istället. Mindre skador.

Kommentera här: