Dag 3 i NYC

Det här var sista dagen före avresedagen och den spenderade vi på Six Flags i New Jersey. För er som inte vet är Six Flags nöjesfält, typ Liseberg x 100. Nöjesfälten är riktigt populära och därför var det även väldigt långa köer vilket gjorde att vi bara hann åka 4 grejer men det var fortfarande värt det. Vi åkte i alla fall väldigt tidigt från hotellet för att hinna fram till öppnignen, först åkte jag, Olivia, Tess, Jakob, Erica och Åse ett fritt fall som är högre än Atmosfear på Liseberg. Utsikten från toppen var jättevacker men fallet ner kändes som om det aldrig skulle ta slut, den kallades "Drop of Dome".  Sedan stallde jag, Tess och Jakob i kö för att åka en berg-o-dalbana som var en av världens snabbaste, den åka från 0 till 135 mph på 3,5 sekunder, det var så snabbt att jag inte ens kunde skrika. När den väl fått upp farten åker den rakt upp för att sen åka rakt ner igen. Den var riktigt häftig men väldigt läskig. Efter det åt vi lunch, jag och Tess åt varsin kyckling wrap och Jakob åt en hamburgare, och sedan gick vi vidare till en Balder liknande bana, dock var den typ 3 gånger större och roligare. Det var den roligaste på hela dagen enligt mig ochh Tess. Den sista vi åkte var Flume Ride, den var väldigt lik den på Liseberg men riktigt rolig. Efter det var det dags att mötas utanför entrén för att åka hem igen, problemet var att Olivia och Egil hade glömt sina väskor inne i parken och jag var den ända som tagit stämpel för att kunnna komma in i parken igen (gjorde det mest för skojs skull) så jag var tvungen att efter gått omkring på Six Flags en hel dag springa genom hela nöjesparken för att hämta deras väskor och sedan springa tillbaka för att hinna med bussen, annars hade jag behövt åka taxi hem och det hade blivit svindyrt. Som tur va hann jag men jag var riktigt tröt efter den dagen.
 
 
 
 
 
När vi kom tillbaka till hotellet köpte jag och Tess pizza och cheesesticks till middag och tog det lugnt på hotellrummet eftersom det var sista kvällen, vi packade även ner allt i väskorna och sden gick vi och la oss.
 
 

Kommentarer:

1 Hans:

Verkligen skoj att få se vad du varit med om. Lite tråkigt att ni bara hann åka 4 olika attraktioner. Ser att du/ni anpassat era matvanor snabbt.

Kommentera här: