Michigan State VS University of Michigan

Football är den största sporten här i USA och varje lördag så universiteten sina matcher och på söndagar är det professionell football som gäller. Lördagen den 25 oktober åkte vi till Michagan State University (MSU) för att se när de spelade mot Universoty of Michigan (UofM). Dom två lagen är några av de största rivalerna i ligan och deras matcher är alltid häftiga att se på. Vi hade jättetur och kunde få platser på raden närmast planen precis vid touch-down linjen och stämningen på arenen var super häftig. Eftersom Megan gick på MSU så hejade vi såklart på dem och som tur va vann vi matchen med 35-11. När vi var på matchen tyckte jag att det var ganska konstigt att när vi fick poäng så alla blev glada så gav folk high-fives till helt okända människor som satt brevid dem och då sa Megan att jag också var tvungen att göra det. Nästa gång vi gjorde touch-down vända jag mig därför om och gav en high-five till de som satt bakom oss, som en äkta Amerikan.
 
Jag träffade äve Johnny-spirit, en kille som gå omkring och hälsar på människor under matcher och har gjort det sedan Megan gick på skolan. det var också kul att få se hur universitetens cheerleaders och marching band var, och skillanden från high school var riktigt stor. Det var riktigt häftigt att få möjligheten att se en match och den matchen är något jag alltid kommer att komma ihåg.
 
 

Kommentera här: