America VS Sweden

Da var forsta skoldagen nastan avklarad. Min sista lektion ar Spanska III men de har igen larare som kan lara ut sa "avancerad" Spanska sa jag ska lara mig det pa ett datorprogram. De har inte fatt igang programmet an sa veckan ut far vi bara surfa runt med skolans datorer vilket ar vad jag gor nu och det ar darfor jag inte anvander de Svenska boktaverna. Dock har skolan blockerat alla sociala medier sa det finns inte mycket att gora pa datorerna.
 
Men tillbaka till min skoldag, efter som det var just forsta dagen var det anda vi gjorde pa lektionerna att ga igenom lappar med typ regler/forvantningar som kursen har. Min forsta lektion var Academic Center dar man typ gor sina laxor eller pluggar pa nagot som man har svart med. Efter det hade jag Civivcs vilket jag tror ar som typ samhallskunskap/privatjuridik, vi skulle gatt igenom en regel lapp en Mr. Z hade tagit med fel hog av papper sa det enda vi gjorde var att sitta och snacka. Min sista lektion innan lunchen var Engelska och var larare hade precis fott ett barn sa vi hade en vikareie och darfor fick vi en text av honom som vi kulle lasa och sen vara pa nagra fragor. Sedan var det dags for Yoga men de har inte lyckats fiax nagon larare dit an sa fram tills det hittat en far vi bara sitta inne i idrottssalen och snacka. Dock fick jag ett skap i omkladnignsrummet sa det ar ganska manga skap och koder att halla redan pa. 
 
Efter det var det dags for lunch, jag kopte lunch idag for att se hur den va men det fanns inte as mycket gott att valja pa sa kommer nog ta med min egen lunch i fortsattningen. Nar jag och Alma (Tysk utbytesstudent) hade atit klart skulle vi ga till vara skap och hamta sakerna till nasta lektion med det fick vi inte, man maste tydligen sitta kvar i matsalen anda tills klockan ringer och de andras lektioner ar slut. De har tva luncher A och B, man ater alltsa pa olika tider och darfor far man inte vara i korridererna nar det ar lunch. Matte stod pa schemat efter det. Vi gjorde ingenting dar heler, korde Two truths and one lie och gick igenom regellappen som pa alla andra lektioner. Efter det var det dags for Marching Band, samma sak dar, ingeting utom regellappen. Likandant var det pa Arts som var efter det. Och nu sitter jag som sagt och skriver dethar under mitt Spanska III pass som troligtvis kommer igang nasta vecka.
 
Allting gick bra, har tre olika skap med tre olika koder sa nar jag val lart mig allt det och inte maste ha en karta for att hitta pa skolan borde allting vara prima!
 

Kommentarer:

1 Riiitta-Leena:

On kiva lukea miten siellä menee. Odotellaan uusia juttuja.

Kommentera här: