My first time

Okej, eftersom jag är i USA kommer många av de saker jag gör vara "First's", jag var till exempel cheerleader på mitt första football game i torsdags. Dagen var ganska lugn, jag skrev nästan klart min uppsats, vi åkte och handlade och fixade iordning allt inför matchen. Dock hade jag en klump i magen hela dagen och jag var riktigt nervös. På uppvärmingen gick allting bra men sedan på matchen gick det ganska dåligt men jag hade bara varit med på 4 träningar så jag får väl vara nöjd med det jag gjorde. Tyvärr vann vi inte heller, vi ledde med 14-18 tills det var 16 sekunder kvar och då gjorde de andra laget en touch down. Lite surt men men...
 
Dagen efter var det dags att åka till Kanada, vi packade allting på morgonen och planen var att åka 10:30 men först kunde vi inte hitta Ians glasögon och sprang omkring och letade efter dem i 30 min. Då kom vi på att han måste glömt dem hos Grandma' Jenni's. Vi satte oss i bilen och då kunde Megan inte hitta bilnycklarna, efter att ha letat efters dem i 40 min hittade vi dem under all packning i bagageluckan, vi kunde tillslut åka vid 11:45. Allting gick bra vid gränsen och tre timmar senare var vi framme vid stugan. Helgen spenderades till att sova, åka uppblåsbara saker efter en båt, äta, spela Krocinol (ett kanadensiskt spel), bonfire+S'mores och bara ta det lugnt. Vi åkte hem igen på söndag kvällen och det gick bra vid gränsen på hemvägen också. 
 
Idag, Måndag, dagen före första skoldagen åkte vi och handlade på morgonen. Runt 12 tiden åkte vi till Grandma' Jenni's igen för att äta en stor lunch/middag med deras släktingar. Vi badade även lite och spelade Krocinol. Efter det skulle vi sängt förbi Aunt Karens hus då de också skulle ha en tor middag där men påvägen dit började det ösa ner regn så att man knapp kunde se vägen och då bestämde vi oss för att åka direkt hem istället. På kvällen har jag packa iordning allt för skolan och nu ska jag kolla på ett PLL avsnitt innan jag går och lägger mig.
 
Nu har jag skrivt ikapp allt jag missat så det borde bli lättare att följa med i min vardag ;)
 
Imorgon är första skoldagen, jag är både nervös och taggad, jag har skrivit klart min uppsats som ska lämnas in imorgon så vi får se hur det går. Skriver imorgon efter skolan om jag hinner innan cheer practise.
 

Kommentarer:

1 Riiitta-Leena:

Vilket liv! Vad mycket som du redan upplevt. Jätteskojigt att läsa. Du ser kanonsöt ut i cheer leading uniformen. Får du behålla den? Har du köpt den?
Stugan i Canada ser helt perfekt ut. / H & R-L

Svar: Jag har betalat for den men vet inte om jag far behalla den.
Sofia Jönsson

Kommentera här: