Första fotbollsmatchen

Då var första fotbollsmatchen avklarad! Tyvärr förlorade vi matchen men vi spelade ändå ganska bra. Laget vi mötte var i högre division än oss och det hade redan spelat 4 matcher i år. Första halvleken spelade vi inte jättebra och vår målvakt stod i i mål för första gången i hennes liv. Andra halvleken var mycket bättre, vi bytte målvakt och alla jobbade hårdare. Om vi spelat som hi gjorde i andra halvlek hade det säkert blivit ett helt annat resultat. Jag sa till coach att jag spelade ytterback de sista åren så ville han ha mig som yttermitt eller forward. Det gick sisådär eftersom jag aldrig spelat forward och det var riktigt länge sen jag spelade mittfält men jag kommer nog komma in i det efter några matcher. Även om jag inte var särskilt nöjd över min prestation så är jag riktigt nöjd över laget. Det finns flera tjejer som aldrig spelat fotboll förut och att bara förlora med 3-0 mot ett lag som spelat tillsammans året runt är riktigt bra!





Kommentera här: