Fotbolls uppdatering

Den första matchen vi spelade var mot ett lag i en annan divison så det resultatet räknas inte för någonting (som tur va då vi förlorade). Vi spelade vår nästa match hemma den 15:de April och vi vann (!!) med 1-0. Även om vi vanb var jag på dåligt humör efter matchen då jag missade ca. 6 skott på mål, jag borde ha gjort mål på minst ett av dem. Två dagar senare åkte vi iväg för att spela mot ett av de bästa lagen i serien, vi spelade en riktigt bra match och dominerade för det mesta men två av de få gångerna som de fick målchans så satte de skotten och vi förlorade tyvärr matchen, men bi spelade riktigt bar! De två första matcherna spelade jag vänster mittfält men när vi spelade vår tredje match i serien i måndags (20:de april) så ville vår tränare att vi skulle spela oäkta positioner då vi skulle möta ett det sämsta laget i serien och precis som vi var förväntade att göra så vann vi matchen. Här i USA har de en regel att om man leder med 8-0 så avslutar man matchen då man anser att det redan är avgjort, så när vi gjorde det åttonde målet några sekunder in i andra halvlek var matchen avgjord. Många av tjejerna i laget som inte har spelat så mycket fotboll tidigare fick mycket speltid och de flesta testade att spela på nya positioner. Jag började dom vanligt som vänster mitt men efter ca. 10 minuter blir utbytt och min tränare säger att jag Inter kommer bli nöjd med min nya position. Jag antar direkt att jag måste spela forward eftersom han velat spela mig där sedan han första träningen, men sedan ger han min en målvakts tröja och handskar och säger att jag ska vaa målvakt. Först tror jag stugan skämtar men efter några sekunder fattar jag att jag verkligen ska vars målvakt och försöker komma ihåg allt jag blivit tillsagd om de tidigare gångerna jag varit målvakt i Sverige (för ungefär 3 år sedan!!). Som tur va fick jag röra bollen 2 gånger och de andra laget fick inte ett ända skott på mål. 

Nu sitter jag i skolan (22 april) och väntar på att åka iväg och spela mot ett annat av de bästa lagen i serien sp vi får se hur det går. Det snöade tidigare idag (?!) sp det kommer vara ganska kallt men vi får spela så bra vi kan, mer kan vi inte göra. 

Kommentera här: